Un cap de setmana

Quan no dormo bé, i prou feines arribo a les quatre o cinc hores de son, em passejo durant el dia com un zombi. La meva atenció disminueix i la capacitat de raciocini es veu fortament afectada. Tot i així, després d’una tallada de cabell que s’estira més que no pas voldria tinc temps per deixar-me caure per La Central. Comprar en aquesta llibreria, a les dues del migdia d’un dissabte, és tot un plaer.

M’enduc Tristram Shandy i Les Complaisantes, el llibre escrit contra Les Benignes de Littell; compro un altre llibre de regal i la Història de Catalunya en quatre volums dirigida per Albert Balcells. Una orgia de dispendi literari que em deixa la mar de satisfet. Per la tarda dormo gairebé dues hores d’una tirada i assisteixo a un casament més sopar amb un posat encomiable. Parlo amb el meu cosí Joaquim de la immigració a Martorell, el futur del català, tècniques constructives de xalet adossat i les complicacions que es deriven d’una empresa d’automatismes en expansió. De fet, el gruix de l’estona, ell em parla a mi. Tot i així, no m’avorreixo del tot.

La nit de diumenge aconsegueixo dormir vuit hores seguides. Em llevo tranquil i descansat i amb la por que em caigui a sobre un dinar inacabable a la manera peruana. Però no, en José Luis i n’Aurora són els únics convidats que es presenten. Llegeixo la desfeta blaugrana a Sevilla, miro el vídeo de la meva xerrada sobre els gladiadors que duu en José Luis, em deixo endur durant hores per Los detectives salvajes de Bolaño i m’oblido, voluntàriament, de preparar les classes de sociologia de demà. Ni ganes d’anar al cine, tinc avui. Per cert, aquest post cal escoltar-lo amb la música de Los Planetas: Un buen día.

Anuncis

3 Respostes

  1. I el teu amic José Luis… ¿podria penjar el vídeo de la xerrada al YouTube? Estaria bé….

    Gran banda, Los Planetas! 🙂

  2. Miraré d’aprendre com es fa. De moment és massa llarg i caldria retallar-lo.

    Una abraçada.

  3. Al Google Video accepten formats llargs…

Deixa un comentari

