Un nou dia de Sant Jordi

De bon matí ens llevem amb el tradicional repartiment de llibres. A mi m’ha tocat Un món feliç de Huxley, un llibre que en la versió anglesa mai vaig acabar i la novel·la de ficció La literatura nazi en América, de Bolaño. Per la meva banda regalo Las mujeres, que leen, son peligrosas (curiós ús de les comes), de Bollmann, i per la tarda em regalaré el Hamlet de Shakespeare de Quaderns Crema.

Passades les sis d’aquest dia assolellat, deixo la feina i marxo a passejar. Com és costum, el centre és ple de gent que impossibilita el pas. Les parades del bicing estan a vessar i hi passo estona abans no puc deixar la bici. Com diu Monzó, potser aquest és el dia menys indicat per comprar llibres. Ara bé, la tradició és la tradició i cal mantenir-la. Val a dir que els 600.000 llibres de Zafón venuts em fan trontollar tots els esquemes; però també és ben cert que sociològicament el meu pensament és tan marginal que el que per a la resta de gent és normal a mi només em provoca sorpresa.

A les 7.30 volo amb la moto per carrers atapeïts, cap el camp del Barça. Un bon partit, amb patiment, un penal fallat per part de l’equip contrari i amb la sensació, un cop acabat el partit tot i que abans d’hora, que perdrem l’eliminatòria amb dignitat. I és que darrerament, ben igual que les peres que canvien de color quan talles un tros, per fora faig ús d’un humor irònic però per dins estic carregat d’un pessimisme ben marcat. No sé si és cosa de país, d’ERC, del PSC, de la feina o de tot plegat.

3 Respostes

  1. Tenc pendent “La literatura nazi en América”, just en vaig fer un tasc, i promet molt. El vaig comprar de segona mà, impecable encara que una mica polsós, per estrenar.
    “Las mujeres, que leen, son peligrosas” és un llibre curiós. S’ho paga just per les fotos (la de Marilyn és impagable: tenc un post sobre la qüestió). Les comes, efectivament, són importants. Indiquen, com és notori, que les dones són perilloses, no perquè llegeixin sinó per naturalesa. El títol, doncs, és provocador 100%. De totes formes, constata una veritat: que les dones llegeixen, i diria que ho fan més que els homes. El que no sé és què llegeixen.
    Una abraçada

  2. Hola Llorenç,

    Jo diria que les comes són innecessàries per redundants, no? Crec que en un títol no haurien de ser-hi. Un dia hauria de treure’m el nivell D però crec que esperaré a la jubilació.

    Pel que fa a les dones, totes les estadístiques diuen que llegeixen més i la meva recerca aleatòria al metro ho confirma. Et dic que llegeixen actualment: Zafón.

    😉

  3. La veritat, el que m’agrada més són les cursives, però com que me pens que als comentaris no les deixen posar, mira, per això hi ha cometes. Quant al nivell D, fas bé d’esperar la jubilació.
    Això del metro sí que és més fotut. Aquí no ho puc constatar. Primer perquè a Mallorca només n’hi ha a Palma; i segon perquè s’inunda i, precisament per això, està fora de servei.
    A reveure.

Deixa un comentari

