Copenhaguen (I): L’arribada

Copenhaguen és una ciutat neta i polida, fàcil de transitar i moure’t i definitivament segura. Tot i que ja la coneixia d’una breu visita d’un parell d’anys enrere, aquest cop la meva mirada serà alguna cosa més que la del turista accidental. M’hi quedaré un mes, cortesia de la universitat que no només m’ha facilitat el passatge sinó que m’ha buscat i pagat l’allotjament. No es pot demanar més.

El metro em duu travessant el centre, des de l’aeroport fins a l’exclusiu barri de Frederiksberg: una mena de Pedralbes local. Sense gaire esforç, armat d’un mapa, una bossa de mà i una maleta que supera els vint quilos, trobo el meu camí cap a la casa en qüestió. En un barri residencial de cases amb jardí i nens que juguen sota el sol primaveral, em rep na Jette (pronunciada Ieete) qui em condueix cap a l’apartament Opera. Es tracta d’un espai d’uns vuitanta metres quadrats, amb una habitació estreta, un vestidor, una cuina i una allargada sala d’estar-menjador. Tot situat lleugerament per sota del nivell de terra però amb llum directa per totes bandes. Com a sobre fa calor, el meu estat d’ànim no pot ser millor.

Na Jette, a prop de la setantena, s’identifica com la vídua d’un reputat director d’orquestra que lloga la part inferior de la seva espaiosa casa a professors visitants. Bé per a mi, penso. Tot és correcció i bones maneres nòrdiques tot i que no deixarà de sorprendre’m el seu estirar-se com una sargantana al sol amb una única peça de roba i en companyia del seu fill. Vaig a comprar al supermercat local i a preus astronòmics, descanso, llegeixo el diari i al vespre, després de sopar, surto a prendre una copa amb l’Steen, el professor amfitrió i la seva nòvia. Tot pinta bé. Torno a peu del que serà el meu espai de treball abans de mitjanit i amb una fina llum a l’horitzó que presagia els llargs dies d’estiu escandinaus.

Anuncis

Una resposta

  1. que lo pases super!!

Deixa un comentari

