Bornholm (I): Arribada a l’illa

Dimecres al vespre, en la solitud del meu menjador, decideixo omplir aquest primer cap de setmana d’una mica d’aventura. Divendres al migdia agafo la bici, em planto a la casa de Frederiksberg i d’aquí a l’estació central. A quarts de dues, el tren arrenca en direcció a Ystad (Suècia) des d’on sortirà el ferry cap a Rønne, la capital de Bornholm. A les sis ja sóc sobre l’autobús que em durà a l’altre extrem de l’illa: Gudhjem.

Com les coses mai no poden anar del tot rodades, equivoco la parada i quedo perdut a Østermarie, a quinze quilòmetres de la meva destinació. Com el dia és fantàstic, els ocells canten i estic envoltat de prats i naturalesa exuberant decideixo posar-me a caminar en direcció al poble. Tanmateix, veig que ve un cotxe aixeco un dit i ja hi som. A la primera. El bon home m’explica que ha estat el maig més assolellat mai registrat a l’illa. Tot mentre al sud d’Europa no para de ploure, li dic. El conductor em deixa a mig camí i ara sí decideixo caminar els set o vuit quilòmetres que falten, convertit en un Espinàs més. Mitja hora més tard una furgoneta s’atura, la conductora interpreta la meva voluntat i considera que he de fer la part final en cotxe.

Bornholm és un tros de paradís, a mig camí entre Suècia i Polònia, el punt més oriental de les possessions daneses, i pel qual van passar-hi suecs, alemanys i l’any 1945 fins i tot els soviètics. Entrecreuada per boscos frondosos, d’una grandària que recorda Menorca i recorreguda per camins habilitats per al trànsit de bicicletes. Sopo al cafè del port mentre veig la lenta posta de sol. Avui m’hauré de conformar amb dormir a l’alberg juvenil. És tota l’acomodació que quedava lliure en aquest petit poblet de menys de 100 habitants. El meu cos, rebentat i atipat d’impressions diverses, decideix abans de les deu que és hora de desconnectar. Dormiré fins les vuit del dia següent. Crec que fa anys que no em passava una cosa així.

Anuncis

Una resposta

  1. qué maco! jo viu anar-hi!!
    disfruta tot el que puguis!

Deixa un comentari

