El noi i la noia

No sabia en quantes habitacions d’hotel havia dormit en els darrers anys. Vaig fer memòria i vaig començar a comptar. Aviat vaig deixar-ho córrer. No conduïa a res. Em vaig estirar al llit, vaig encendre la tele i vaig trucar al servei d’habitacions amb el meu millor francès. No em sortia la paraula justa per al formatge fos i li vaig dir en un altre idioma. La va traduir al francès i va penjar. Tot seguit, una altra trucada. Aquest cop era el meu telèfon el que sonava. Era ella, acabava d’arribar a l’aeroport i em demanava quina habitació era la meva. Em vaig quedar uns segons en silenci i finalment vaig sentir que de la meva boca sortien els números: quatre, zero i tres.

Va penjar. Vaig alçar-me del llit d’un salt i vaig córrer cap el bany. Vaig tornar enrere i vaig buscar en el meu ipod fins que vaig trobarr Where do you go to (my lovely). L’havia escoltat cent vegades i, després de la seva trucada, necessitava més que mai escoltar-la una vegada més, i una altra i una altra. Em vaig desfer del barnús i em vaig posar sota l’aigua i el fum de vapor. En un tres i no res tornava a ser sobre el llit, ara impecablement endreçat. Jo amb el meu millor trajo, de fet l’únic, i la meva millor camisa, la negra. En aquesta posició, amb la mirada fixa en la paret, seguia els batecs del meu cor i els giravolts dels meus pensaments inconnexos .

Mitja hora després de la trucada, just el temps que ella m’havia anunciat, vaig sentir el vell ascensor aturar-se al replà, les portes de ferro obrir-se i, poc després, el so dels seus nusos sobre la porta. Em vaig posar dampeus, vaig repassar mentalment la caiguda del trajo i la blanor del coll de la meva camisa, vaig anar fins a l’ipod i hi vaig posar Where do you go to (my lovely) i finalment vaig obrir la porta. Allà hi era ella, tal i com la recordava, igual de freda, igual de despreocupada, amb aquell aire de superioritat insofrible que em mostrava a tota hora. Va deixar el telèfon pel qual tot just acabava de parlar, em va mirar, em va allargar un petit ram de margarites i em va abraçar tendrament .

Nota: Mireu el curt Hotel Chevalier, abans de Viatge a Darjeeling, de Sofia Coppola. Chepeau!

Anuncis

Deixa un comentari

