Del discurs d’Obama

M’ha agradat que parlés:

  • del nou ordre internacional
  • dels països més pobres
  • de l’avarícia com a vici a eradicar
  • d’un país unit
  • que parlés de la capacitat de superació i de la responsabilitat individual
  • que recordés, vàries vegades, el seu color i la història dels negres a Amèrica
  • que s’entrebanqués en el jurament

No m’ha agradat:

  • que fes referència de manera obsessiva a temes de seguretat interior
  • les referències a Deú, continues, fanàtiques i potser fatídiques
  • el vestit de Michelle Obama (mon dieux!) i la corrúa de predicadors
4 Respostes

  1. Tractant-se dels Estats Units, em temo que la corrúa de predicadors és inevitable. Ara justament ha acabat el dinar al Congrés i també l’han inaugurat amb una benedicció episcopaliana i l’han tancat amb un altra de protestant (o el que sigui).

  2. I el llenguatge bíblic/apocalíptic? the time has come…
    No es va entrebancar, no, va ser el que li llegia el jurament que li va dir malament i ho va haver de repetir (ho acaben de donar per la radio), un punt menys a favor

  3. ostres, jo el vaig seguir en anglès i no em vaig fixar en això. Que li van dictar malament? Doncs llavors el seu punt a favor seria per haver aguantat el lapsus davant de, posem, una audiència de dos mil milions de persones.

    En fi, sigui com sigui ens sé d’alguns que van plorar i tot. Suposo que diu més de l’estat de necessitat de l’audiència que no pas del personatge en qüestió.

  4. Hahaha. El que li llegia el jurament era el president del Tribunal Suprem. Només cal recordar que no deuen ser gaire amics: Obama va votar en contra del seu nomenament quan era senador!
    Malícia? No ho sé.

Deixa un comentari

