Des de Sants. Punt i seguit

Aquest bloc ara fa aproximadament un any de vida. Tres si li afegim el seu germà petit homònim. Tot plegat unes 37.000 visites rebudes en aquest temps. És això molt? No gaire, no massa. El bloc com a exercici de vanitat és de resultats francament decebedors. Si més no per a blocs com aquest, certament introspectiu. Tanmateix, té el seu què. Cal reconèixer-ho. T’ajuda a afermar idees, a deixar anar pensades, a ordenar pensaments. Tot plegat uns 800 posts que fan una dedicació aproximada de 800 hores. Tampoc no és gaire. Sé maneres molt més extenses i molt més infructuoses de perdre el temps.

Ja ho escrit per alguna banda, el bloc és un exercici d’escriptura força interessant. Sobretot quan a banda d’escriure et dediques a reescriure. Un dels meus mesies, Monzó, diu que només aquí hi ha la clau de l’escriptor. Lluitar amb la frase i la paraula fins aconseguir expressar el que vols d’una manera raonada i intel·ligible. Com qualsevol ofici demana una certa guerra, constància i sacrifici. I jo quan tenia 12 anyets, potser 14, recordo haver-li enviat una carta-entrevista a Juan Antonio Vallejo-Nájera, fill de l’insigne psiquiatra Antonio Vallejo-Nájera famós per haver classificat el republicanisme com una malaltia mental greu. Bé (habitual digressió meva). El fet és que en aquella carta, per primer cop, confessava la meva voluntat de ser escriptor. Amablement la va respondre. Va ser el primer impuls a la meva vocació.

I n’he arribat a ser, d’escriptor. Em guanyo la vida escrivint. No novel·les, per a les quals no estic dotat, sinó informes, documents acadèmics i articles més o menys llargs. Classes a banda, és clar. I com l’exercici d’escriure un bloc pot ser pesat però més pesat és seguir-lo, he decidit estalviar una mica de feina als meus 30 o 40 lectors quotidianis, posem-ne 10 o 15 de fidels. I per això n’he creat un altre, de bloc.

De fet no he estat jo, sinó un heterònim meu. Igual de capficat, darrerament igual d’escèptic, però amb un posat molt més acadèmic i que estalviarà als lectors de totes les reflexions de caire més econòmic i social. També dels articles en premsa. Així doncs, aquí, com fins ara, continuareu trobant posts de política, de literatura, els més directament biogràfics i introspectius. Per la resta, podeu visitar el meu heterònim i, si us convenç, estic segur que també estarà encantat que us hi deixeu caure per allà de tant en tant.

Anuncis

3 Respostes

  1. Felicitats per aquests 800 posts i endavant !!!

  2. Hola,
    et vaig descobrir per pura casualitat.
    M´agrada el teu blog per la barreja de literatura, viatges, política i de totes les que ens parles.
    Des de La Plana de Vic, un plaer llegir els teus escrits des de Sants.
    Moltes gràcies

  3. Gràcies a vosaltres per ser-hi.

    Des de Sants, Dav.

Deixa un comentari

