Gal·les (VII): Dijous 13 a dimecres 20

Dia 5: dijous 13. Raeder Falls i Neston. Sopar a The Hand

Dia 6: divendres 14. Passeig per la península del Wiral. Des de Birkenhead fins a Little Neston. Petita depressió degut al clima i la conversa anglesa

Dia 7: dissabte 15. A buscar na Mili. Amb el bus 470 i l’Arriva 500 fins al John Lennon Airport. Hertz rental i fins a Little Neston amb una pluja decidida. Abans parem a fer una hamburguesa al pub i al memorable museu XXXX. Passegem pel centre comercial i aconsegueixo dues de les darreres obres de Kerr. Sopar amb Ruth, Anna, Miki, Robb, Eileen, Mili i jo

Dia 8: Diumenge 16. Visitem Chester de la mà dels nostres amfitrions. Passegem tot al voltant de la muralla. Dinem en un antic magatzem sobre els canals. Eileen ens explica tot el que cal saber sobre la tradició abans comercial i ara recreativa dels viatges per canal a Anglaterra. Tornem rebentats cap a Little Neston on ens espera un sopar fred.

Dia 9. Dilluns 17. Cap a Llandudno. Dinar de pub. Tornada 2h via Betws-y-coed i Bala. Malson a Tyn-y-fron. Vaig a dormir a les 12h

Dia 10. Dimarts 18. Matí de relax i sortida a mitja tarda cap a Harlech. El castell tancat. Sopar amb el castell a fons i Mili comença a tocar gastronòmicament fons

Dia 11. Dimecres 19. Harlech- preciós Beddgelert- feréstec i Tolkienià Pen-y-pass i degut a la pluja el tren de Llandebris que no puja fins a Snowdon. Desistim i passegem pel castell de Caernarfon. Castell s’escriu igual en gal·lès i en català. Caernafon seu del nacionalisme gal·lès i on va ser coronat Princep de Gal·les l’home del Tampax l’any 1969. Sentim per primera vegada i a bastament parlar l’idioma local. Una dona em pregunta com es diu en anglès quelcom semblant a canvi climàtic. Visitem la vila italiana de Portmeirion amb un regust a Disnelylandia abans que no pas a la Toscana. Sopar de Jacked Potato acompanyat d’uns robusts llenyataires locals. Profusió de llengua autòctona.